Op uitnodiging van het Prins Claus Fonds heeft de SVA-regio Brabant de opdracht gekregen om gedurende de maand augustus het transport te verzorgen van 32 internationale deelnemers aan de cursus “Eerste Hulp voor Cultureel Erfgoed in tijden van Crisis”. De eerste rit vond plaats op 5 augustus tussen het congrescentrum In de Hoeven en het Gemeentehuis van Breda. Onze vrienden van de Gemeente Breda hadden het Prins Claus Fonds getipt om ons te benaderen.

Het betrof hier het vervoer van de cursisten gedurende 10 dagen in de omgeving van Breda en Den Bosch.De BBA Volvo 432 wordt hiervoor ingezet en werd gestald in de Arriva-garage in Breda.De deelnemers, afkomstig uit alle werelddelen, waren bijzonder gecharmeerd van onze erfgoed bus en er is een groepsfoto gemaakt van alle deelnemers voor de 432.

Het was voor chauffeur Toine en voor Jan van Setten een bijzonder leuke ervaring hoe positief de diverse erfgoed deskundigen reageerden op onze bus. Tijdens de rit naar het Stadhuis van Breda heerste er een sfeer in de bus alsof men op een “schoolreisje”was.

1. T.van Mourik Beantwoorden

Vergeet niet te kijken op
    Misschien heeft u me nog nodig om een tentoonstelling te completeren.