VSBfonds PAY-OFF CMYK

VSB fonds steunt de restauratie van onze Kromhout 157

VSB fonds ondersteunt initiatieven die bijdragen aan een samenleving waarin iedereen actief meedoet, zich betrokken voelt en de kans heeft persoonlijk en maatschappelijk te groeien. Het fonds is actief op drie gebieden: Mens & Maatschappij voor sociale initiatieven die meedoen als doel hebben, Kunst & Cultuur voor plannen waardoor meer mensen kunnen genieten van kunst en cultureel erfgoed. Ookverstrekt men Beurzen voor studenten die in het buitenland verder willen studeren of onderzoek doen. Het fonds steunt projecten met geld, kennis, ervaring en een professioneel netwerk.

De bijdragen van het VSB fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds en diverse donateurs maken de restauratie van de Kromhout 157 mogelijk! Daar danken we iedereen hartelijk voor. De Kromhout 157 is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse autobus geschiedenis en een unieke vertegenwoordiger van de periode 1940-1945; de Wederopbouw van Nederland is een belangrijke periode in de geschiedenis. De Kromhout vult daarin de autobus collectie op een  unieke manier aan en maakt het verhaal compleet met een tastbaar stuk mobiel erfgoed.

We zijn er financieel echter nog niet! Graag roepen wij u allen op het project financieel te ondersteunen en uw gewaardeerde donatie over te maken op NL31INGB 000 000 7319 tnv Stichting Veteraan Autobussen te Apeldoorn onder vermelding van Kromhout 157. We hebben nog een paar duizend euro nodig om de hele restauratie mogelijk te maken, naast de inzet van onze vrijwilligers.