logo


Tijdens het symposium op 21 augustus in de Werkspoorkathedraal in Utrecht, kwam de burgemeester van Bloemendaal de Washal binnen waar de bijeenkomst werd gehouden. En dat was niet zo maar. Hij vertelde in zijn toespraak dat Niek van Trigt, voorzitter van het Algemeen Bestuur van de SV[Lees meer]
Op de Beurs is op 22 augustus de 61e verjaardag gevierd van de “Bolramer” van de WSM. Met toespraken van voorzitter Harry Laming en destijds bij de WSM begonnen Ewoud Modderman werd te midden van een grote schare nieuwsgierigen en onder het genot van een speciaal gebakje m[Lees meer]
Op 21 en 22 augustus werd in de Werkspoorkathedraal in Utrecht het 50 jarig bestaan van de SVA herdacht. Dat deden we met een Symposium en een Beurs met oude én nieuwe bussen. Op het symposium werden we door Frits van Bruggen, hoofddirecteur van de ANWB, Carlo vd Weijer van de TU Eind[Lees meer]
Omdat de trolleybussen van de SVA eigenlijk een apart onderdeel vormden van de collectie en de bussen uitsluitend in Arnhem konden worden ingezet is gekozen voor een verzelfstandiging van dit deel van de SVA collectie. Al enige tijd geleden is in samenwerking met trolley-enthousiasten[Lees meer]
Bij alle regio’s van de SVA zijn vrijwilligers nodig. De jongste regio Limburg doet speciaal een oproep aan geïnteresseerden om eens langs te komen. Doen!    [Lees meer]
  Op uitnodiging van het Prins Claus Fonds heeft de SVA-regio Brabant de opdracht gekregen om gedurende de maand augustus het transport te verzorgen van 32 internationale deelnemers aan de cursus “Eerste Hulp voor Cultureel Erfgoed in tijden van Crisis”. De eerste rit[Lees meer]
Gerrit van Schagen, een enthousiaste vrijwilliger die al jaren actief is binnen de SVA, is de hoofdpersoon in deze film. Deze opname is gemaakt in en rond Apeldoorn en een perfecte manier om aandacht te vragen voor ons mobiel rijdend erfgoed en de noodzaak om vrijwilligers te hebben d[Lees meer]
Voor de geschiedenis van deze nieuwe bus de 908, een youngtimeruit uit 1996, in onze collectie gaan we even terug in de tijd. Eén van de eerste aanbestedingen voor het Openbaar Vervoer in Nederland betrof een kleine concessie in Limburg. dat was in december 1996. Omdat de Rijksoverhei[Lees meer]